Last week in San Francisco

29 november 2010 - Airlie Beach, Australië

Blegh! Om 4:30 gaat de wekker. In de ochtend wel te verstaan. Na een zeer kort nachtje zijn we klaar om te vertrekken naar Yosemite National Park. Maar, laten we vooral niet aan het heugelijke feit voorbij gaan dat de San Francisco Giants de World series of baseball hebben gewonnen! Jawel eindelijk dan toch gerechtigheid! Wun zegt het al jaren en nu is het dan eindelijk zover, lange neus naar de Yankmees en de Dodger$ ! We hebben de afgelopen tijd de finales  live kunnen kijken en de kampioenswedstrijd hebben we gezien op een groot scherm voor het stadhuis samen met tienduizenden Giants fans aangezien deze wedstrijd “Uit” in Texas was. Je merkte in de aanloop naar de finales dat het honkbal is gaan leven in de stad. Mensen spreken je aan op je Giants T-shirt en op veel plaatsen hangt de Giants vlag uit. Winkeliers beschilderden hun uithangbord met het Giants logo of zetten naast de dagelijkse aanbieding ook een aanmoedigende tekst erbij. Overal duikt het “orange and black” op en zelfs enige monumenten hebben ’s avonds een oranje gloed om het team te steunen. Na de laatste strike is dan ook het feest compleet losgebarsten (zie de facebook van Wun voor het live filmpje van HET moment!) en wordt er overal in de straten gehighfived, getoeterd en gefeest. Het bleef nog lang onrustig in San Francisco.

Op weg naar Yosemite trekt het glooiende landschap van Noord Californie aan ons voorbij. Wanneer de bergen van Nevada opdoemen weten we dat we er bijna zijn. Rond 11 uur rijden we het park binnen en ondanks dat het november is, is het prachtig weer 25 graden, geen wolkje te zien. We gaan als eerst naar Glacier Point een uitkijk punt over een groot deel van de Yosemite Valley. Het uitzicht is hier echt adembenemend op 7000+ ft. We maken hier een wandeling en vertrekken vervolgens om een andere tocht te maken naar de Sentinel Dome. Hiervandaan is de hele vallei te overzien. Wanneer de schemering valt, rijden we richting de Vallei om onze campingplek te zoeken. We overnachten (zonder benenstreks) op de camping, en worden niet lastig gevallen door onze ‘zwarte vrienden’ de black bears (die in Yosemite zo handig zijn dat ze zelfs auto’s binnen kunnen dringen). Na een koude start beginnen we aan de Mist trail, een walk die ons naar twee super mooie watervallen brengt; Vernall fall en Nevada fall. Echt een schitterende walk waarbij je helemaal tot boven de waterval kan klimmen. Dat het zonnetje scheen was uiteraard de kers op de taart. Rond 2 uur ’s middags waren we terug in het dal, na nog wat grote Mountains van dichtbij te hebben bekeken (met bergbeklimmers die vanaf beneden zo groot als mieren waren) en een bekend uitzichtpunt hadden bezocht, gingen we terug richting SF.

In de resterende dagen die we hadden in SF, hebben we verschillende dingen gedaan. Onder andere Angel island bezocht, dat ligt in de baai van SF, met mooie uitzichten en stevige wandeltochten. Op een regenachtige dag hebben we ons onderhanden laten nemen met een footmassage (waarvan de naam niet te letterlijk genomen mag worden, want ze masseren eigenlijk je hele lijf). Dat was echt erg lekker! Ook hebben we Japantown in SF nog bezocht. En eigenlijk hebben we alle dagen ook heel veel en lekker gegeten. Wun, over eten gesproken….

ETEN!

Op weg naar ons favoriete sushi restaurant ter wereld “Kokopelli’s” in het casino Circus Circus waren we nog even in winter wonderland toen we door de besneeuwde bergen heen naar Reno reden.  Waar we uiteraard nog even een sneeuwballen gevecht hebben gehouden.

Opnieuw werden we niet teleurgesteld door meneer Kokopelli, het was weer FAN-TAS-TISCH en niet te vergeten all u can eat! De ene na de andere sushi rol is naar binnen geschoven (zonder soy-sauce) de een nog beter dan de ander! Beiden hebben we ons geluk nog beproefd in het casino….. het was helaas niet onze dag, maar met onze buikjes vol Kokopelli’s sushi gingen we met een voldaan gevoel naar bed!

De dag voor vertrek zijn we met de oom van Wun en zijn vriendin gaan lunchen bij een chinees restaurant dat claimde de beste chicken wings ter wereld te hebben…. (ze staan op een lijst van 101 dingen die je gegeten moet hebben voordat je dood gaat)..en wederom waren onze smaakpapillen weer aan het juichen! Om Wun te citeren: “Hands down de beste chicken wings die ik ooit gegeten heb, sorry ma!” Ma was het gelukkig ook met me eens aangezien deze ze ook wel eens geproefd heeft J.

Donuts zijn er in overvloed in Amerika, maar de allerlekkerste zijn toch wel Krispy Kreme donuts! (Dunkin’ donuts zijn echt niets vergeleken bij Krispy Kreme) Een autoritje van 20 minuutjes vanaf thuis en daar worden ze warm voor je gebakken. Grappig is dat je de donut machine live aan het werk kunt zien.

Een andere etens kwestie is het “best SF burger”project van Wun en Lisette. We zijn op pad gegaan naar de beste burger in SF. Voor de duidelijkheid, een burger bevat naast vlees, ALTIJD bacon, anders is het geen burger. Na vele burgerjoints, hebben we wel een heel aardige gevonden bij “BurgerMeister”aan de overkant waar de opa en oma van Wun wonen. De burgers zijn groot oftewel liefst met 3 handen vast als je ze had! Het vlees is sappig, dikke plakken crispy bacon, verse sla, uienringen en perfect gesmolten kazen. Wordt vervolgd! Verder zijn er nog meerdere all u can eats aangedaan, maar dit waren toch wel de culinaire highlights!

We hebben dus goed gegeten daar in SF, om maar zeker te zijn dat we in Australië wat reserves hebben!

1. Liset en Wun:
    29 november 2010
    Excuses voor de rare volgorde van de foto's.... australisch internet....
  2. Eline:
    29 november 2010
    Wat prachtig zeg dat park!! Leuk om weer foto's te zien!! We willen volgend jaar graag naar SF en daar gaan rondrijden dus al jullie (eet)tips zijn welkom :))
    xoxo E!
  3. Fei:
    29 november 2010
    Girlie, Het ziet er allemaal fantastisch mooi en ongelooflijk leuk uit, en ik ben heel erg blij voor jou dat je hier allemaal van kunt genieten!
    Reis maar veilig nr de Aussies en ben al benieuwd nr nieuwe straffe stories!
    Liefs, Fei
  4. P:
    Hey W+L!

Hoest daar Down Under?

Nice one; 'El Cap'. Ha Wun, had nooit gedacht nog vrijwillig met jou bergplaatjes te kijken;)

Smirl's partij was prachtig; ben er nog brak van na de niksjes en twee nachten doortrekken:S

Enjoy!!!!

Cheerio

P
  5. Ping:
    30 november 2010
    gaaf hoor. Filtertje werkt zeker erg goed.

we wachten op de foto's van Australie!
  6. Sjaan:
    4 december 2010
    Ha Wun,
    Waaa die foto's!! Nice! Leuk jullie verhalen te lezen en jee, wish I was there....
    Nog een tipje voor in NZ: Tongariro Crossing lopen, super mooi! http://www.tongarirocrossing.org.nz
    Genietse nog xx
  7. Roel:
    9 december 2010
    Haha! Alle ervaringen die ik van jullie lees zijn erg herkenbaar!! Veel succes met de burgersearch en al jullie andere avonturen. Me so jealous...